

ESF Plus projekts "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001
Projekts ietver dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģu mācību jomas, pilsoniskās līdzdalības joma ietver pilsoniskās līdzdalības caurviju prasmi.
Projekta mērķis ir nodrošināt bērniem un jauniešiem iespēju apmeklēt norises STEM jomā un pilsoniskās līdzdalības jomā, kas sekmē mācību satura sasniedzamo rezultātu un mērķu sasniegšanu, lai mācību procesā dažādotu mācīšanās pieredzi, efektīvāk sasaistītu mācību teoriju ar praksi, veicinātu izpratni par minēto jomu darba tirgus prasībām, radītu interesi par šo jomu apgūšanu un sekmētu turpmāku mācīšanās izvēli minētajās jomās.
Projekta mērķis ir vērsts uz bērnu un jauniešu izglītības kvalitātes uzlabošanu, integrējot STEM un pilsoniskās līdzdalības aktivitātes mācību procesā.
AKTUALITĀTES
23.10.2025.
Sabiedrības mijiedarbība, vardarbība un atbildība
Victoria jauniešiem Projektu nedēļas ietvaros 20.un 21.oktobrī bija iespēja piedalīties STEM projekta semināros: “Sabiedrības mijiedarbība, vardarbība un atbildība” no r.a."Siltumnīca" un “ Ideja, kas maina pasauli: pirmie soļi sociālajā uzņēmējdarbībā” no Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas. Atziņas par savu personību, par sevis aizsargāšanu sabiedriskā vidē, par sabiedrības sociālo problēmu risinājumu iespējam ar uzņēmējdarbības palīdzību caur diskusijām un spēli ir katra kompetences pilnveide profesionālā jomā gan pašnovērtēšanā.
25.09.2025.
Tu starp sociālajiem tīkliem un realitāti
Šodien mūsu 1. un 2. kursa loģistikas studenti piedalījās aizraujošā lekcijā "Tu starp sociālajiem tīkliem un realitāti", kuras laikā viņiem bija iespēja paraudzīties uz sevi no malas – kā viņi paši sevi redz un prezentē sociālajos tīklos. Nodarbības ievadā katrs jaunietis uzrakstīja īsu aprakstu par to, kā viņš redz sevi sociālajos tīklos – tikai sev, kā iekšēju refleksiju. Pēc tam sekoja darbs grupās, kur jaunieši analizēja mākslīgi radītus dažādu “jauniešu” sociālo tīklu profilus. Katra grupa strādāja ar atšķirīgu tēlu – veidoja raksturojumu, analizēja publicēto saturu, meklēja zemtekstus un prezentēja savus secinājumus. Nodarbības turpinājumā atklājās analizēto tēlu patiesā būtība un motivācija, kas rosināja diskusijas par autentiskumu, reputāciju un mūsu “digitālo es”. Noslēgumā notika kopīga refleksija par to, vai tas, ko publicējam, patiesi atspoguļo mūs pašus, kādu tēlu mēs paši veidojam un kādi ir mūsu mērķi sociālajos tīklos. Šī nodarbība ne tikai attīstīja jauniešu kritisko domāšanu un medijpratību, bet arī veicināja pašrefleksiju un izpratni par atbildīgu rīcību interneta vidē. Noslēgumā katrs jaunietis atgriezās pie sava nodarbības sākumā rakstītā teksta un izvērtēja – ko viņš vēlētos mainīt savā pašprezentācijā sociālajos tīklos. Paldies DrKT organizācijas valdes priekšsēdētājai Indrai Vaļeniecei par profesionālo un iedvesmojošo nodarbību! Pasākums notika ESF Plus projekta “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” ietvaros un sniedza studentiem vērtīgu ieskatu viņu digitālajā tēlā un uzvedībā interneta vidē.















